Skal din bil på værksted?


– Autoriseret værksted med fokus på kunderne

Værkstedet

Burgaard Sørensens værksted er naturligvis autoriseret til at give din Peugeot den bedst tænkelige service og pleje. Vi bruger naturligvis kun originale reservedele, og personalet er uddannet til at sørge for bilen er i topform.

Kontrol holder øje med kvalitet

Vi går ikke på kompromis med kvaliteten. Derfor kontrollere vi vores arbejde løbende. Og bliver også kontrolleret af Dansk Teknologisk institut.

Originalt tilbehør

Selvom både Peugeot og KIA er kendt for et endda meget højt udstyrsniveau, er der masser af muligheder for at tilføre bilerne ekstra udstyr. Hvad enten der er tale om avanceret lyd- eller telefonanlæg, lydudstyr eller tilbehør, der giver din Peugeot eller KIA et personligt præg.

Kontakt / book en tid til værkstedet her

Peugeot Garanti

Peugeot værkstedPeugeot Esbjerg og Varde

Peugeot tryghed

Med købet af din Peugeot fulgte der en lang række services og garantier. Først og fremmest gælder der på alle nye biler en 2-års garanti. Herudover gælder der en 3-års lakgaranti på personbiler, samt en 2-års lakgaranti på varebiler.

Samtidig har vi hos Peugeot en række særlige garantier og services:

Peugeot Assistance (vejhjælp)

De første 24 måneder af sit liv er din Peugeot automatisk omfattet af Peugeot Assistance. Det er en gratis service, som du kan benytte dig af 24 timer i døgnet, hvis du oplever driftsstop, breakdown eller tilfælde, som gør almindelig brug eller kørsel umulig*.

Det er vores samarbejdspartner Dansk Autohjælp, som transportere bilen til det nærmeste Peugeot-værksted. Ring altid på: 86 21 34 83 . Betingelser og vilkår finder du i dit Peugeot Garanti- og eftersynshæfte.

* Udefrakommende fejl/påvirkninger er ikke inkluderet.

Gratis synstjek

Vi giver et gratis synstjek, hvor vi giver anbefalinger til hvad der skal laves, for at din bil kommer igennem syn.

Beslutter du dig for vi skal gøre den klar til syn og sætte den i stand, betaler vi synsgebyret, kører den til synshallen, sørger for den er godkendt og klar til yderligere 2 års sikker kørsel.

Når vi laver et gratis synstjek, tjekker vi følgende punkter på bilen:

• Bremseeffekt
• Bremseforstærkerens funktion
• Sikkerhedsseler
• Slør i styretøj og hjulophæng
• Lygter og tegngivningsapparater
• Dækkenes tilstand og profildybde
• Udstødningssystemets tæthed
• Gennemtæring i bærende dele
• Brud på fjedre
• Bremse- og brændstofslanger
• Motorens og gearkassens tæthed
• Støddæmpernes tæthed

Rustgennemtæringsgaranti

Din Peugeot er født med garanti mod indefra kommende rustgennemtæring. Den gælder i hele 12 år for personbiler og fem år for varebiler. For at opretholde garantien skal du blot overholde karrosseri-kontrollerne. Du skal altså besøge dit Peugeot-værksted og få udført de anbefalede behandlinger, så rusten ikke får lov at få fat. Præcis som hos tandlægen.

HVORNÅR?
Karrosserikontrollen er ganske gratis for Peugeot-kunder, og skal udføres tidligst tre måneder før bilens 4., 6., 8. og 10. år, hvis det er en personbil. For varebiler skal kontrollen udføres tidligst tre måneder før bilen 2. og 4. år. Er der behov for vedligeholdelsesbehandling, betaler du selv omkostningerne.

HVORDAN?
Ved Karrosserikontrollen sørger vi for en komplet vask af bilen, hvis det er nødvendigt. Derefter kontrollerer værkstedet karrosseriets stand og afgør, om der skal ske udbedringer – og om disse er omfattet af Peugeots garanti mod indefra kommende rustgennemtæring.

Fri lejebil ved kaskoskad

Kommer du ud i et uheld, kan det være en stor hjælp at have en tjekliste parat, der remser op hvad du i dette tilfælde skal huske. Her kan du downloade en sådan tjekliste kombineret med en blanket til at udfylde modpartens og vidnernes data samt en skitse til at tegne uheldsstedet ind. Det er en god idé at printe den og lægge den i handskerummet.

FRI LEJEBIL MENS DU VENTER*

Sammen med ærgrelsen over at have fået en skade kommer alt besværet: Kan skaden ikke klares på en enkelt dag, skal du oven i købet undvære din Peugeot. Når du får bilen repareret på et autoriseret Peugeot-værksted, stiller vi en lejebil til rådighed for dig i perioden, hvor vi reparerer kaskoskaden. Så kan din hverdag hænge sammen, indtil du får din egen Peugeot tilbage.

STIL KRAV TIL DIT FORSIKRINGSSELSKAB
Først og fremmest skal du kræve af dit forsikringsselskab, at din bil bliver repareret på et autoriseret Peugeot-værksted. Det er din bedste sikring for, at både passiv og aktiv sikkerhed i bilen føres tilbage til det oprindelige niveau, og at alt er udført korrekt. Din Peugeot kan i sidste ende tabe værdi, og du kan miste din garanti mod indefra kommende rustgennemtæring, så det er ikke et urimeligt krav. Du skal ikke foretage dig andet end at få bragt din Peugeot til et Peugeot-værksted og anmelde skaden hos dit forsikringsselskab. Vi klarer efterfølgende kontakt til dit forsikringsselskab, taksator og naturligvis reparationerne.

* Gælder kun ved kaskoskader, der kræver arbejde mere end 1 dag. 50 km. pr. dag i gennemsnit. Ekskl. brændstof, forsikring og overkørte kilometer. Lejebilens selvrisiko oplyses af din Peugeot-forhandler.

Herudover har vi en række ordninger, som du kan tilvælge eller tilkøbe og som træder i kraft efter udløb af den 2-årige nyvognsgaranti. Det gælder bl.a.:

UDVIDET DÆKNING PÅ DIN PEUGEOT MED SAFE+1 & SAFE+3

Få udvidet trygheden ved købet af en ny Peugeot og vær sikker på, at du kan have glæde af den i flere år helt uden bekymringer og uforudsete udgifter.

Der er idag 2 års fabriksgaranti på alle nye Peugeot modeller uanset kilometer. Hvis du vil sikre dig mod uforudsete udgifter efter de 2 år, kan din peugeot-forhandler med SAFE+1 og SAFE+3 tilbyde at udvide dækningen med henholdsvis 1 år/100.000 km. eller 3 år/100.000 km.

Har du allerede købt din Peugeot, og er denne under 18 måneder, kan du stadig få glæde af den udvidede dækning. SAFE+1 og SAFE+3 tilbydes nemlig også til Peugeot biler, der er under 18 måneder gammel. Hør mere om dine muligheder ved at kontakte os.

VILKÅR FOR PEUGEOT MOTORGARANTI FOR BILER INDREGISTRERET 1. JANUAR 2013 OG FREM

1 Hvad dækker Peugeot Motorgaranti:

a) Personbiler: Motor, gearkasse og tandrem indtil bilen fylder 10 år eller 200.000 km fra bilens første registreringsdato jf. nedenstående specifikation. Garantien træder i kraft efter udløbet af bilens fabriksgaranti, hvis pligterne i pkt. 2 er opfyldt.

b) Varebiler og Van: Motor, gearkasse og tandrem indtil bilen fylder 5 år eller 200.000 km fra bilens første registreringsdato jf. nedenstående specifikation. Garantien træder i kraft efter udløbet af bilens fabriksgaranti, hvis betingelserne i pkt. 2 er opfyldt.

2 Pligter i forhold til dækning:

a) Alle service skal være overholdt rettidigt på autoriseret Peugeot værksted i Danmark. (Bemærk dog punkt 5.)

b) Tandremmen skal udskiftes hvert 5. år eller 180.000 km*. Det er vigtigt at overholde den af de to grænser, der nås først.

c) Alle serviceeftersyn og reparationer skal foretages på autoriseret Peugeot værksted i Danmark, efter fabrikkens forskrifter og med originale reservedele fra Peugeot Danmark. Der skal benyttes godkendt motorolie fra TOTAL.

d) Alle reparationer dækket under Peugeot Motorgaranti skal udføres på et autoriseret PEUGEOT-værksted i Danmark. Reparationsmetode anvises af Peugeot Danmark.

3 Hvad er dækket:

a) Selve motoren med motorblok og topstykke og dens indvendige oliesmurte dele såsom: Stempler, stempelringe, knastaksel, ventiler, ventilløftere, plejlstænger, og oliepumpe. Defekten må ikke være opstået som en følge af fejl ved andre komponenter og defekten skal hindre motorens fortsatte drift.

b) Selve gearkassen og dens indvendige dele såsom: Synkromesher, skiftegafler, gearhjul, aksler for gearhjul, indvendige lejer, kron- og spidshjul, sol- og planethjul, sidedifferentialelejer.

c) Tandrem, remstrammer og medløberhjul.

4 Hvad er ikke dækket:

a) Defekter der skyldes en gradvis forringelse (slid) der skyldes brug, alder og kilometerstand.

b) Defekter forvoldt som følge af brug af brændstof, olie og andre smøremidler der ikke er godkendt af Peugeot.

c) Defekter der opstår på grund af forkert anvendelse af bilen, herunder motorsport, gaderæs, budkørsel, taxakørsel, udrykningskørsel, chip-tuning eller anden modifikation af motoren m.v.

d) Motorens udstyr og udvendige dele såsom: Knastaksel-kæde, vandpumpe, oliesi, turbo, generator, starter, bundkar, pakninger m.v.

e) Defekter, der kunne have været undgået ved almindelig agtpågivenhed og opmærksomhed på lyde, advarselslamper, manglende trækkraft, lækager, røgudvikling eller andre afvigelser fra bilens almindelige driftsbillede. Defekten skal være opstået uden forvarsel, og skade skal begrænses mest muligt (f. eks ved at standse bilen omgående).

f) Krav der baserer sig på urigtige eller svigagtige oplysninger omkring den hændelse eller det hændelsesforløb der ledte frem til defekten.

g) Væskeudsivninger, der er uden betydning for motorens fortsatte drift.

h) Ethvert afsavn af bil i forbindelse med diagnosticering og reparation.

i) Følgeskader af enhver art.

j) Bugsering af bil og bilens passagerer.

5 Genopretning af Peugeot Motorgaranti
Hvis bilen ikke har overholdt pligterne angivet i pkt. 2, kan Peugeot Motorgaranti genoprettes, ved igen at lade bilen servicere på et autoriseret Peugeot-værksted. Når bilen har fået udført to på hinanden følgende rettidige serviceeftersyn (samt rettidigt tandremsskift, hvis intervallet for tandremsskift nås), træder motorgarantien igen i kraft.

6 Garantiens løbetid
Garantien træder i kraft efter udløbet af bilens fabriksgaranti, når ovenstående betingelser er overholdt, og løber indtil tidspunktet for næste rettidige service eller tandremsskift, hvorefter garantien ophører. Ny motorgaranti træder i kraft, når det rettidige serviceeftersyn eller tandremsskift er foretaget.
Garantibestemmelserne er underlagt løbende revision, og kan ændres uden særskilt meddelelse med virkning fra næste garantiperiode. Se de gældende bestemmelser påwww.peugeot.dk

* For Peugeot Bipper og Peugeot Boxer gælder der en anden KM-grænse.


Du opnå endnu flere privilegier, hvis du sørger for at overholde dine serviceeftersyn og dermed opretholde din V.I.Peugeot-status:


• Gratis udskiftning af viskerblade og udvendige pærer

Gratis stenslagsreperation

Får du et stenslag på forruden, er det vigtigt, at det bliver repareret korrekt. På dit Peugeot-værksted har vi den ekspertise og uddannelse, det kræver. Og er du V.I.Peugeot-kunde er det ganske gratis* – så længe stenslaget sidder i forruden og ikke har udviklet sig til en større revne. Så besøg dit Peugeot-værksted straks, når det er sket.

SKAL RUDEN SKIFTES?
Så finder vi en fornuftig pris og sørger i øvrigt for, at din Peugeot bevarer sin balance, sikkerhed og garanti mod indefra kommende rustgennemtæring. Forruden er jo en vigtig del af din Peugeots konstruktion og vridningsstabilitet.

* Hvis ikke dækket af din forsikring. Er stenslaget dækket under din forsikring, skal det anmeldes til forsikringsselskabet. Ved reparation oplyses dette til dit Peugeot-værksted.

Det kalder vi Peugeot tryghed!

KIA 7 års Garanti

KIA værkstedKIA Esbjerg og Skjern

Kia’s Garantikontrakt

Denne enestående 7 års fabriksgaranti er ”second to none”, og dækker med visse undtagelser hele bilen i fulde 7 år eller 150.000 km, og heraf endda de første 3 år UDEN kilometerbegrænsning. Hertil kommer en garanti på 7 ~ 12 år mod gennemtæring afhængigt af model.
INGEN andre bilproducenter end KIA, har så megen tro og tillid til sine produkter, at vi tør give denne enestående garanti. Klik på linket nedenfor, for at se de specifikke garantier og undtagelser.

Læs Kia’s garantikontrakt her

Få frihed til mere med en Burgaard Sørensen serviceaftale

Kia´s 7 års garanti er enestående i branchen, og nu tilbyder vi en serviceaftale der matcher. Med en Burgaard Sørensen Serviceaftale slipper du for alle uforudsete omkostninger på din bil og overlader trygt vedligeholdelsen til højt specialiserede Kia-teknikere. Du skal blot bekymre dig om at fylde brændstof på. Med aftalen får du det fulde overblik over budgettet, mere køreglæde, bedre sikkerhed og i sidste ende øget gensalgsværdi. Også kan hele herligheden skræddersyes til dit kørselsbehov og dine ønsker. Kontakt din Burgaard Sørensen forhandler og hør hvordan du får:

• Maksimal tryghed
• Faste månedlige serviceomkostninger
• Nul uforudsete udgifter
• Værkstedsbesøg tilpasset dit kørselsbehov
• En altid fuldt serviceret Kia
• Kun originale Kia reservedele
• Større køreglæde
• Øget gensalgsværdi

KIA service

Kigger du på
ny bil?


Find ud af hvilken her

Undervognsbehandling af din bil


Bliv klogere her

FAQ – Ofte stillede spørgsmål


Læs eller stil et spørgsmål her

Vestjyllands bedste bilforhandler

Vi elsker biler

Vi elsker biler, og tager vores arbejde seriøst. Derfor går vi aldrig på kompromis med kvalitet af den rådgivning, vi giver vores kunder eller den service og pleje, vi giver de biler der overlades til os.
Og de principper gælder naturligvis i alle Burgaard Sørensens 3 afdelinger i Sydvestjylland.


Glade kunder kommer igen

Vi samler på kunder. Og vi kender branchen godt nok til at vide, at det ikke er nok at sælge den bedste bil. Den virkelige udfordring er at gøre sig fortjent til at kunderne kommer igen. Derfor gør vi os umage hver eneste gang, vi har en kunde i butikken eller en bil på værkstedet.

Fortæl os hvad du synes

God service er aldrig godt nok. Vi vil være bedre. Derfor har vi brug for ærlig og konstruktiv kritik. Både når vi har været dygtige, og når noget kunne have været bedre. Så lad os høre dine kommentarer. Ring, skriv, mail eller kig ind til os. Vi er altid parat.