– VI HJÆLPER DIG OG DIN VIRKSOMHED, MED AT SVARE PÅ ALLE DE MANGE SPØRGSMÅL VED BILHANDEL OG VEDLIGEHOLDELSE.
Beslutningen omkring firmabil eller privatbil er for mange en kompliceret sag. En grundregel lyder, at kører man mange kilometer privat, vil det oftest være fordelagtigt at have en firmabil. I en firmabil har medarbejderen mulighed for at køre privat i en bil som er stillet til rådighed af arbejdsgiveren. En firmabil bliver beskattet, og denne beskatning er ens uanset hvor meget, du kører i bilen privat. Denne lave beskatning er i forhold til bilens købspris en attraktiv faktor der taler for at vælge en firmabil.
Kører du derimod mange kilometer på jobbet og derigennem får skattefri kørselsgodtgørelse, vil det oftest være mest fordelagtigt, selv at stille en bil til rådighed. Firmabiler beskattes således at bilens beskatningsgrundlag lægges til den almindelige bruttoløn. Denne forhøjelse af medarbejderens indtægt modsvarer den fordel, det er at have en bil til rådighed. Dermed er beskatningsgrundlaget altså det beløb der skal betales skat af.
Er bilens samlede driftsomkostninger større end værdien af fri bil som medarbejderen ellers beskattes af, bør man fordelagtigt vælge en firmabil. Denne guide må dog ikke ses som et entydigt svar på hvad man skal vælge, da det altid er en individuel vurdering, hvor man bør opveje fordele og ulemper. Vi vil derfor altid stå klar med råd og vejledning, og vejlede på baggrund af de erfaringer og den ekspertise vi har opnået gennem tiden.
Din virksomhed kan spare penge og forbedre resultatet ved at have en gennemtænkt bilpolitik. Dette gøres ved at definere klare retningslinjer for økonomi, miljø og medarbejderens behov og ønsker:
• Hvilke bilmærker
• Størrelse på bilen
• Tilvalg af ekstraudstyr
• Omkostninger til driften (miljøvenlig)
På den måde sikrer du en strømlinet og konsekvent politik, der optimerer dine omkostninger.
Sæt de optimale rammer for din virksomheds bilpolitik ved at tage udgangspunkt i jeres behov.
– Du kan med fordel justere og tilpasse virksomhedens bilflåde samt sørge for bilerne maksimalt er ude og kører 3 år.
– Vælg altid den rigtige størrelse bil til formålet og udnyt bilens kapacitet fuldt ud.
– Sæt fornuftige grænser for tilvalg af ekstraudstyr dog er indbygget navigation, klimaanlæg og sikkerhedsudstyr noget som bør overvejes og prioriteres, da det gør bilen mere komfortabel og også mere attraktiv ved gensalg.
– Tænk på miljøet og køb nye biler med forbedret CO2 udledning og brændstoføkonomi.
– Inddrag dit personale i forhold til hvilke behov og ønsker de har til deres valg af bil.
Vi er altid klar til at hjælpe med dig med dig, uanset om det drejer som om ny bil, finansiering, leasing muligheder, eller spørgsmål til udstyr og tilbehør til din bil.
Ring på +45 7515 9911 vi er altid klar ved telefonen.
For firmaer har det længe været naturligt at lease deres biler – ikke mindst fordi momsen kan løftes som erhvervsdrivende. Ved erhvervsleasing er leasingydelsen fuldt fradragsberettiget, såfremt det omhandler en bil, der udelukkende anvendes erhvervsmæssigt, og ikke til privat befordring. For biler der også anvendes til privat personbefordringen, er fradraget begrænset – og andre vilkår gør sig gældende.
For en leaset firmabil, opgøres den skattepligtige værdi af rådighed på samme måde, som hvis arbejdsgiveren købte bilen på leasingtidspunktet. Udgangspunktet er derfor fakturapris inkl. moms, registreringsafgift, leveringsomkostninger og normalt registreringsafgiftspligtigt tilbehør. Hvis en arbejdsgiver erhvervsleaser en brugt bil som er mere end 3 år gammel, så er beskatningsgrundlaget et skøn over markedsværdien på tidspunkt for leasingaftalens indgåelse. Se alle vores firmabiler her.
Se yderligere kontakt info på erhvervscentrets kontaktside.
Erhvervsleasing styrker likviditeten
Erhvervsleasing er værd at overveje, hvis du ikke ønsker at binde store mængder kapital i virksomhedens vognpark. Med erhvervsleasing slipper du nemlig for at investere et større beløb i køretøjerne, hvilket ville have været tilfældet i forbindelse med køb eller finansiering. En af de væsentligste fordele er derfor, at du beholder likviditeten i din virksomhed i stedet for at binde den i biler.
Udfyld kontaktformularen og vi besvarer din henvendelse indenfor 1-2 hverdage.
Indehaver
Telefonnummer:
+45 75 15 15 15
Mailadresse:
info@burgaard-sorensen.dk
Sædding Ringvej 1-5 · 6710 Esbjerg V
Mandag – fredag
Lørdag
Søndag
09:00 – 17:00
Lukket
11:00 – 16:00
Mandag – torsdag
Fredag
Lørdag – søndag
07:30 – 16:00
07:30 – 14:15
Lukket
Mandag – torsdag
Fredag
Lørdag – søndag
08:00 – 16:00
08:00 – 15:00
Lukket
Tømrervej 8 · 6800 Varde
Mandag – fredag
Lørdag
Søndag
09:00 – 17:00
Lukket
13:00 – 16:00
Mandag – torsdag
Fredag
Lørdag – søndag
07:30 – 16:00
07:30 – 14:15
Lukket
Mandag – torsdag
Fredag
Lørdag – søndag
07:30 – 16:00
07:30 – 14:15
Lukket